torsdag 8 maj 2014

Värdefullt kladd

"Ditt värde minskar inte bara för att någon inte inser hur värdefull du är".
Jag letar efter citat att använda till en grej och sprang då på detta underbara citat. Jag skulle dock vilja skriva om det en aning; "Ditt värde minskar inte bara för att du inte inser hur värdefull du är". Jag hoppas verkligen att du som läser kan ta till dig det.


Burr, vilka kalla vindar som blåser kring om oss dessa dagar. Jag fick leta fram min H/H tröja, vilket är varm och skön sådana dagar. Det blåser som rackarn och håret blåser vart helst det vill, så att försöka sig på en frisyr är inte att tala om. Den blå/grön/gula tunikan är riktigt skönt och passar bra till både vardag och fest.


Det blev gråt och tandagnissel i morse då storebror fick åka på förskolan och inte lillasyster, men då jag erbjöd henne att få baka kokosbollar med mig blev hon glad. "Ja då får man ju kladda!"
Jag tycker att det är så mysigt att få rå om en unge i taget. Det blir som en helt annan sak än att ha båda på en gång. Det är värdefull tid för mig.

Lillan la ifrån sig sin favoritdocka Doris och hennes snuttar på den lilla nallebänken, för att gå och leka en stund i lekrummet. Så mysigt det ser ut;





2 kommentarer: