lördag 24 maj 2014

Baka kaka i det gröna


 Vi har fikat imorgon på kyrkan så idag blev det att baka. Rabarberna har kommit upp en bra bit, så planen var att göra något av dem.
Det kändes inte alls kul att måsta stå inne i köket en vacker solig dag, som just denna dag bjöd på. Så jag bar helt enkelt ut alla ingredienser och bakade ute. Nej en ugn har jag förstås inte utomhus, så när det var dax att grädda fick jag bege mig in för en stund.
Mysigt var det att få stå där och hacka, vispa och röra samtidigt som jag kunde känna solens varma strålar och vinden i håret. Mmmm. Ett utekök vore kanske inte så dumt ändå :-D (Men då skulle kanske sommaren måsta vara aningens längre och höst och vinter lite kortare för att det skulle kännas värt att bygga.)


1 kommentar:

  1. Åh, va härligt! Både att kunna stå ute och baka, och att rabarbersäsongen är här! Söta rabarberhattar på både lillgumman och elefanten också... :)

    SvaraRadera