onsdag 15 juli 2015

Bygga brygga


Vi tog en liten kortvisit till svärföräldrarnas sommarstuga igen. Denna gång för att bygga en brygga. Eller det var egentligen Robin, hans bröder och far som stod för byggandet. Jag och barnen sysslade med annat.


De var helt fantastiskt duktiga och bryggan blev klar efter en hel dags arbete. Jag tror att de hade rätt så trivsamt med att få umgås och bygga tillsammans. Det hade i och för sig varit MYCKET mer angenämt om det inte var för en liiiten detalj...


Kolla in den där lilla krabaten som sitter där på min hand... De fanns i ett överflöd på denna plats i sällskap med knott och bräms. Lyckades faktiskt fånga ett litet moln av dem på bild;


Så nej, det är inte dammkorn, eller prickar på linsen, det är flygfän. Huga! 


Jag är så kär en denna vackra sjö. Här ser det ut som att min man sitter på en brygga mitt bland molnen.


En fin trapp att vandra ner från landgången ner till bryggan.

Av någon anledning tog jag endast en bild på den färdiga bryggan med min mobil och inte med systemkameran. Vill du se den? Har numera, hör och häpna, ett egen instagramkonto och där finns bilden. Följ mig om du vill på @hjartaskogshagna 

Vi han med lite annat i stugan också.


Fiska lite. Inte för att äta utan mer för nöjes skull. All fisk fick komma tillbaka till sjön igen efter att barnen fått titta lite närmare på dem några minuter.



 Elda är något mina svärföräldrar älskar. Här stektes det pannkaka på muurikkan. Och finns det något bättre än kaffe kokat utomhus på elden? Nej exakt det gör det helt enkelt inte.


Att dricka av detta porlande goda källvatten är så underbart kallt och gott! Det där med kallkälla är rätt så fantastiskt egentligen. Att få dricka vatten som inte först behöver rinna igenom något reningsverk utan som man kan föra mot sina läppar efter direktkontakt med jorden. Det är minst sagt en speciell känsla. 



Vilken skatt för en tidningsälskande femåring. En hel koffert full.


Och minstlillan då, vad gjorde hon? Jo hon fanns också med på ett litet hörn :-D.

2 kommentarer:

  1. Finns det någon bättre plats? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tror faktiskt inte det :-) Det är en av de två platser som ligger mig närmast hjärtat.

      Radera