tisdag 28 juli 2015

Sol och bad




Man får verkligen suga på de soliga, varma sommardagarna som bjuds. Denna dag har varit helt fantastiskt skön.
Min svägerska och hennes två barn kom och hälsade på, vi tog i hop vår lilla barnaskara och drog iväg till hampen för att bada, leka och ha det mysigt. Och mysigt var det absolut (trots bebisgråt och barnagnäll). Tänk vad mycket roligt man kan ha med vatten. Jag älskar att bada och tog mig en liten simtur med lillan på ryggen. Det har tragiskt nog inte blivit så många simturer denna sommar, men sommaren är väl tack och lov inte slut än så det finns fortfarande chans.

Då vi kom hem från utflykten stod min man och grillade och efter att svägerskan lagat till havreplättar till barnen slog vi oss ner och åt den underbart goda middagen utomhus. Det är nog den första middagen vi har ätit ute, lunch och mellis har vi ätit ett flertal gånger ute, men inte middag. Nu ÄNTLIGEN. Älskar ljumma sommarkvällar.

Barnen leker ömsom bråkar, vi går och matar hönsen med middagens rester, ser på barnens förtjusning (särskilt ett och halvåringens) då hönorna sprätter runt dem, tittar lite på min kusins kaniner och barnen plockar på hemvägen blåbär vid vägkanten och äter de egenplockade bären till kvällsfilet. Det är bra härligt alltså!
Eländigt nog fick min kille hög feber under eftermiddagen så svägerskan och kusinerna åkte hem istället för att sova över som vi egentligen hade som plan. Man kan inte få allt, men det har trots det varit en fantastisk dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar