söndag 19 juli 2015

Hembyggdsområde


Varje år denna helg så är det en ekumeniskt utomhusgudstjänst på hembygdsområdet i vårt samhälle. Så vitt jag minns så är det nästan alltid härligt väder denna dag. Jag och mina småtjejer lämnade pappan och storebror hemma och begav oss dit.

Varje år undrar jag alltid varför jag inte tog med mig kameran för det finns så otroligt mycket vackert på detta hembygdsområde. Tänka sig, i år kom jag faktiskt ihåg den och här bombarderar jag er med några fin, fina bilder från gården; 


Detta hus är jag helt betagen i. Kliv in med mig vet jag! (Varnar för upprepande av ord som; ljuvlig, underbar, urtjusig, fantastisk, vacker osv.)


I hallen möts vi av denna pärlspont i en underbart grön färg.


Vill äga dessa urfina glasdörrar som finns i "andrahallen". 


Vem skulle inte bli lycklig av att få stå och laga mat i ett sådant fint kök. Tapeten är helt underbar.


 Fina hyllor klädd med blå fina kantband. Kolla in den tjusiga sågen där nere till vänster.


Alla rummen har fina trägolv med trasmattor. I köket är golvet målat i vacker turkos färg.


I varje rum står en ståtlig kakelugn och väggarna är klädda i ljuvliga tapeter som inte på något sätt skär sig med varandra trots att de är så pass grilliga.




Vardagsrummet så vackert!



Utedass ett för män och ett för kvinnor.


Stugan bredvid är en bagarstuga vilket också är tapetserad i vacker tapet.



I boa har man samlat på en massa redskap och dylikt från förr.


Nästa år lär ni nog få se mer bilder från gården. OM jag bara kommer i håg att ta med mig kameran förstås..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar