onsdag 8 juli 2015

Kladdkaka i Annas växthus


Varje frukost känns numera som en lyxstund. Barnen tittar på sommarlov i vardagsrummet och jag sitter i köket och lyssnar på repriser av sommar i P1 och njuter av kaffe, smörgås och frukt. Bra bortskämd är man.

Denna dag sjunger jag glatt med Ted Gärdestad i sången "vilken härlig dag". För vilken underbar dag vi har haft med sol, arbete och härlig utflykt. Till mellis tog vi stigen (som numera nästan växt igen av blåbärsris) genom skogen till min faster och hennes växthus.





Allt blir dubbelt så roligt att ta med sig sitt mellis till någon annan. Jag hade bakat superkladdig kladdkaka och Anna bjöd på kaffe. Så kladdig att den rann ut efter att man tagit sig en bit. Perfekt.



Vackert porslin gör njutningen arton gånger större.


Spindelmannen och lillgrodan.



Efter att vi fikat klart, barnen tagit små upptäcktsfärder kring gården och jag, Robin och Anna gaggat en stund sprang vi hem igen.


 Avslutar med en bild på en favoritklänning. En smårutig grön/vit sommarklänning.


Imorgon ser det ut att åter bli regn. Hoppas på att finna inspiration till att städa. Önska kan man ju alltid ;-). Tack för mig för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar