torsdag 10 september 2015

Förvirring i hjärnan


Hej, hej! Då jag har lite för många saker att göra, borde, måste eller vill göra, slår det ofta helt slint i min hjärna och jag gör ingenting istället. Är det är någon som känner igen sig i det?
Till helgen har vi sexårskalas här hemma och folk som kommer att komma och gå. Vill ju ha det städat och en massa gott fika att bjuda på. Samtidigt så behöver sommaren städas undan, blomkrukor diskas och möbler bäras undan. Helt plötsligt finner jag mig själv i full pådrag i att dra fram alla urvuxna kläder från barnen för att jag tror mig ha ork att sortera dem. Vilket jag förstås kommer på att det här har jag ju alls ingen tid till, inte just nu i alla fall... Jahapp då har jag ju skapat ännu mer jobb i att måsta städa undan alla kläder igen, vilket jag inte orkar.

Istället för att göra något vettigt, slår det slint i hjärnan och jag lämnar hemmet för att bege mig ut i skogen och plocka lite lingon för att få forma till ett hjärta... Alltså så tokig man är. Det är som att hjärnan slutar att vara vettig då det blir för mycket på något vis. Slår i från sig det jobbiga för att göra något helt annat rogivande istället.

Men lite bak har det blivit;


Tårtbitsformade chokladsnittar. Underbart goda!


Ett helt lass med bullar.




Då storebror kom hem ifrån skolan idag fick han baka chokladbollar. Han valde att rulla dem i två olika sorters strössel. De med polkagrisströssel på blev riktigt goda.


Hösten är allt bra vacker! Men det är väl i och för sig inget nytt. Nu ska jag ta min förvirrade hjärna och försöka skrapa ihop det som funkar av den och fixa lite här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar