måndag 7 september 2015

Höstpromenad och gårdsjobb


Mycket vackert går att upptäcka på en promenad. Jag tycker vi har underbara stunder på våra promenader jag, min man och våra två småflickor. Får se om vi kommer att vara lika duktiga på att ta oss ut i regn, rusk och snöstorm. Hoppas på det i alla fall. Idag var i alla fall vädret underbart.








Sedan kom vi hem och började arbeta med ditt och datt på gården.


Jag samlade lite ditt och datt under morgonens promenad att använda till höstkransen, nu var det bara att försöka sätta ihop den.


Lillgumman satt i vagnen. Var rätt så nöjd en del av tiden och inte alls nöjd en annan del av tiden. Så som det kan vara med små bebisar.


Pappan och storbarnen har grävt en jättegrop och planterade idag det lilla, lilla körsbärsträdet vi fått av några vänner. Ska bli spännande att följa det lilla trädets utveckling. Jätterolig present att få!


Lite snopet är det allt att blommorna i blomlådorna på vårt är som allra vackrast nu då sommaren är slut. Aja, så kan det gå.


Så här blev kransen. På kortet ser jag ju att det inte alls är så rund som jag kanske önskat.. Får fixa till det imorgon.



Barnen fick besök av deras storkompis Ebba. Tänk vilken lycka för en (nästan) fyraåring att få vara bästa kompis med en tjej som är elva år äldre än henne själv.

 
 Vandrade förbi på vår blomsterbutik och handlade lite fina höstblommor och denna u n d e r b a r a älg som jag helt enkelt inte kunde motstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar