tisdag 15 september 2015

Stolt


Jag är helt grymt stolt över mig själv just nu. Av någon outgrundlig anledning har jag väldigt svårt för att slutföra saker jag påbörjat. Fick för ett visst antal år sedan garn och ett mönster av min mamma till ett par superfina långstrumpor. Den första blev rätt snabbt klar. Den andra blev lämnad halvfärdig, jag vet inte huuur länge, men nu!! Nu har jag faktiskt stickat klart båda två. Är helnöjd.



Min snälla granne har givit mig tillåtelse att plocka av hennes svarta vinbär. I fjol blev inte ett bär plockat av vissa illamående skäl. I år har jag av någon anledning inte tagit mig tiden till att plocka, men idag begav jag mig i väg med mina små döttrar för att plocka. Med hönorna och tupparna som sällskap stod vi och plockade. Rätt trivsamt faktiskt. Efter att jag hunnit plocka en halv hink, blev minstlillan galet leds och vi fick ge upp för denna gång.
Imorgon blir det att koka svartvinbärssaft, mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar