onsdag 30 september 2015

Lyckliga ting

Lycka, det finns mycket som man kan bli lycklig av alltså. Det tar emot, men det finns faktiskt också en viss materiell lycka. Jag hävdar starkt att det bara är en kortvarig lycka och inget man kan leva enbart på. Här kommer det lite materiell lycka från mig, uppblandat med lite annat.


Maud, min mammas kompis, virkade en jättefin mössa till storasyster då hon första gången var och hälsade på min mor. Den har nu blivit för liten så då jag fick höra att hon skulle komma och hälsa på igen frågade jag i fall hon hade lust att virka en lite större till storasyster och en liten till minstlillan. Nu har hon gjort klart dem. Superfina, visst?


Som ni kanske vet så blir jag som lite extra lycklig av gåvor som någon har gjort själv. Min svåger blir som galen i att sylta, safta och baka så där extra om sensomrarna och hösten. Själv blir jag helt beundrad av honom. Denna lilla burk med hemmagjord gelé fick jag med mig hem sist då vi hälsade på hemma hos dem.


Min faster ringde här om eftermiddagen och frågade i fall jag hade lust att följa med ut i lingonskogen. Att jag hade! Så jag längtat. Det är något speciellt med lingontiden i skogen. Höst i naturen är ju helt underbar. Jag är bara liiite för rädd för diverse kräk som spatserar runt i skogen, så jag vill inte gärna åka ut själv om kvällarna. Men att få följa med någon gör jag SÅ gärna. Hittade en så vacker stubbe mitt bland alla lingon.


Lingon är vackra och härliga att känna i handen.


Det är något med stickade grejer. Köpte denna åt min lilla tjej på en sekond hand butik här i samhället. Fick höra sedan att det var en kvinna här i trakten som hade stickat den. Åh! 


Mitt i kaosstöket här hemma hänger dessa urfina grytlappar. De gör att jag lixom glömmer stöket för en liten stund. SÅ fina! Måste bara ta och lära mig att virka så jag kan göra några själv.


Önskar mig vackra vävda mattor till hela huset. Denna fann jag på en loppis i somras och den lyser upp så fint i hallen.


Blir helt vansinnigt irriterad då jag ska torka fönsterna hemma. Det är så mycket jobb och så blir det inte ens fint efteråt. Använde bara ljummet vatten i år och jag tror nog att det är det vinnande konceptet.
Lycka är att få det strukit på sin "att göra lista". Än har jag bara tagit 3 av *host* vi säger att bara att det är några kvar helt enkelt. Men jag är i alla fall en liten bit påväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar