måndag 22 maj 2017

Blomstertid




Jaaaag är nu såå galet glaaaad! Ääääntligen kan man plocka små blombuketter. HURRA!! Var idag och tjuvade lite små blomster hemma hos min mor och far. Jag älskar blommor. Blir så lycklig av dem.




Penséer har jag köpt av bara rackarn i år. Kom på i efter hand i somras att rackarns också varför köpte jag inte fler penséer, de är ju så fina och jag kan bara inte välja en färg utan vill ha dem allihop. Den är fin, tålig och blommar länge. Blir den för yvig och vildvuxen är det bara att klippa ner den så kommer det nya blommor på ett tag igen. OCH blomman går att äta och blir jättefin som dekoration på sallad och bakverk.   


Minstlillan, min söta fina blomma i sina blommiga fina hängselbyxor i kvällsljuset. Jag satt här på mitt nyskurade golv ute på bron i kvällsljuset och njöt i mängder av att det är så skönt. Sedan kom minstlillan ut och ville att vi skulle hoppas studsmatta. Såklart vi gjorde det, vilken härlig stund. Vi njöt båda två att få leka och busa tillsammans. 


Att värmen och ljuset nu är här gör mig så glad ända långt in i märgen. ÄNTLIGEN!

1 kommentar:

  1. Det är tillåtet att glädjas över allt som spirar och gror i naturen. Det är en fantastisk skapelse.

    SvaraRadera