söndag 7 maj 2017

Våren nu, då och imorgon


Dagen om våren då man får ta fram cykeln, det är en av de bästa dagarna om året. Jag kan fortfarande bli alldeles euforisk av glädje.


Älskar den varma doften från skogen.


 Gordon, vilken är totalt omöjlig att fota för han springer genast emot en när man böjer sig ner, är också väldigt glad i våren. Nu vill han nästan bara vara ute.


Visst är den vacker gärdesgården grannarna har gjort på sin gård. Jag vill så väldigt mycket ha en jag med.


Det är så fantastiskt vackert med alla dessa små blommor som sticker upp lite här och var. SOM jag har längtat.


Bakom mamma och pappas hus finns det blåsippor, några vi bara måste besöka och kolla till varje år.




Nog finns det mycket vatten i bäcken.


Har tagit in några kvistar för att få lite gröna bland och hoppas även på doftande blommor. Tog in två häggkvistar och två syren. 


Vädret var så ljuvligt skönt innan helgen, men ja idag kan man ju bara skratta. Snö, snö och snö.




Som sagt lite komiskt faktiskt. Men jag känner mig faktiskt inte ledsen eller nerslående, jag vet ju att det våren kommer ju ordentligt snart, alldeles runt knuten ligger den och lurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar