tisdag 30 maj 2017

Vackert kaffe och skrattande städ



Det finns såå många vackra kaffekoppar. Jag vet egentligen inte om en fin kaffekopp som är skön att hålla i gör kaffet godare? Eller gör det kanske det? Vi äter och dricker ju med alla sinnen hur det ser ut, känns, luktar och smakar, kanske till och med hur det låter så ja jag tror faktiskt att koppen gör skillnad. Denna kopp är bara min kopp i vår familj, mors kopp. 




Passade på att fota mina fina rosor då jag skulle snitta om dem och stoppa dem i en annan vas. Jag förstår att människor fascineras av just rosor, tänk så vackra och fina de är med sina tusen blad lindade om varandra för att bilda denna skapelse.



Till helgen fyller jag hela 34 bast. Så galet, men ja det är faktiskt sant. Tänkte att jag skulle bjuda hem lite folk och har därför städat hela vardagsrummet. Fattar inte riktigt hur det gick det att det kunde bli så stökigt som det hade hunnit bli, för det var inte länge sedan jag städade här sist.
För att kunna städa här inne var jag först tvungen att städa storebrors rum och med hjälp av honom bära upp allt hans lego som övertagit matbordet.
Det funkar ofta så att för att man ska kunna göra en sak måste man göra en annan eller kanske ännu en sak innan det för att man ska kunna klara av att göra det andra... Det kan ibland ta så många steg innan man kommer till det man ursprungligen skulle göra så man helt tappat tråden på vad man egentligen skulle göra. Eller så blir det ingenting alls gjort för att man tappar lusten längst vägen.
Men denna gång lyckades jag OCH nu har vi både ett städat storebrorsrum och ett städad vardagsrum, det är inte illa för att vara vårt hem. Ha!




Under tiden jag städade lyssnade jag på flera avsnitt av en podcast. En helt galet underbar pod av Anna Mannheimer och Mia Skäringer. En pod helt i min smak och jag skrattade så mycket ibland så jag blev tvungen att pausa för att hämta andan. Emylinda kom in i vardagsrummet vid just ett sådant tillfälle som trodde jag gått och blivit galet.




Grodsamlingen har fått skutta fram ur skåpet och fått sin en ny plats. Ja vad ska man säga, några är mer fina än...


...andra som egentligen är rätt så fula. Haha.


Jag har köpt mig två böcker att titta i och läsa under sommaren. Tänker alltid att jag ska läsa så mycket under sommaren, men det blir oftast, tråkigt nog, inte mycket av den varan. "En sax i hjärtat" känner jag redan efter första sidan att jag kommer att gilla.
Under eftermiddagen då barnen satt framför bollibompa smög jag ut med min nya ullfilt och en kaffekopp och satte mig i hänggungan vi har på bron. Vilken lycka.





Han dock inte läsa mer än två sidor innan minstlillan lessnat på tv;n och ville vara med mig istället. Ja det blev faktiskt rätt så mysigt det med. Att ha en liten tvååring i knät under filten istället för en bok menar jag. Om hon bara kunde sitta still i mer än tre minuter så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar