onsdag 17 maj 2017

Cykeltur och lite ditt och datt


Tripp, trapp, trull. På cykelturen hem från skolan och förskolan stannade vi på byns matvarobutik och köpte varsin glass. Mums! 


Sedan stannade vi en stund på den lilla lekparken. Tycker minstlillans skor och ben gav en sådan häftig spegling i rutschkanan. 



Barnen på skolgården blev helt i gasen då vi kom för att hämta storebror från fritids. Men vad har ni för cyklar? Elias vad har du för konstig sadel? Hur många växlar har den? VA, inga alls, jag har 21 växlar på min.
Den kanske inte syns på bilden, men Elias har en limpa. Hans cykel hade pappa Robin och hans bröder då de var små och som i sin tur hade ärvt cykeln från någon annan. Jag vet inte riktigt ålder på cykeln, men jag tycker att det är vackrast i världen. 
Emylindas cykel vet jag inte så mycket om, mer än att Robin kom hem med den en dag. Antingen fick han den eller köpte den för 50 kronor eller så. Den är jättefin och påminner lite om Lotta på Bråkmakargatans cykel. Den blå cykelkorgen har Emylinda fått i present av sin farmor och farfar. Så fin!


Det är så skönt att det blivit lite varmare ute. Det behöver absolut inte bli för varmt, men lagom varmt i alla fall. Det är skönt att kunna vara ute och klä sig lagom mycket och kunna arbeta utan att varken svettas eller frysa sig fördärvad. 


Våren går sakta, men den kommer det ser man. Är lite rädd för att det snart bara kommer att rusa fram. Att jag inte riktigt kommer att hänga med i naturen när värmen kommer och trycker på "spola fram" knappen och jag bara vill ropa "NEEJ, stopp! Nu går det för fort! En sak i tagen, snälla!"


Just idag regnat det ute och jag och flickorna är inne och dolar på. Jag har noll energi och känner mig sjukt otillräcklig. Är så vansinnigt less på min egen dysterhet. Men det är ju skönt att inte så många andra än jag själv ser den. 


Blommor och blad blir som så extra vackra med små regndroppar på.


Inne är det alltid stök, men det är en fröjd att få se sitt hem endast genom kameralinsen. Där kan man zooma in på bara det som för stunden är fint.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar