måndag 13 maj 2013

Fönstertvätt


Att ha rena och fina fönster är något jag verkligen gillar. MEN det är ju så eländigt tragiskt jobbigt att putsa fönster. Tycker egentligen till en början att det är ganska trivsamt och kul, men inte efter en stund av elände. Det tar väldigt mycket jobb och energi, ändå blir resultatet ändå nästan aldrig lyckat. Ibland ser det nästan värre ut efter tvätten än vad de gjorde innan. URK!
Idag, medan lillan sov, har jag putsat två av tio fönster. Efter att ha gjort om det några gånger hoppas jag att det tillslut blev bra. Det lär väl visa sig imorgon då morgonsolen lyser in i köket.

Ett tips från mig är; KÖP DIG EN BRED BRA SKRAPA!! Det är något jag ska göra, jag håller på att bli galen på min lilla eländigt dåliga sak till skrapa. Använd massvis med vatten. Köp inget fönsterputs ta istället massa vatten lite diskmedel och några skvättar 24-procentig ättika.

Nu har mina underbara sommar gardiner åkt upp. Älskar dem. Får se om jag lyckas göra klart några till fönster i morgon så att de kan få bli sommar i lite fler fönster här i huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar