onsdag 29 maj 2013

Hägg och havsutflykt


Vilken dag vi har haft. Soool och mera sool. Den ljuvliga häggen har slagit ut vilket gör att det luktar himmelskt gott ute.
Jag har idag haft långklänning. Man känner sig på något sätt mer vacker i långklänning, särskilt när vinden blåser i den och man står och tittar ut över den vackra världen.

Tänk redan i maj har vi gjort vårt första havsbesök. Storebror älskar havet och strandens oändlighet av möjligheter, medan lillan var väldigt skeptisk. Hon är så väldigt känslig om sina små tår och vägrade totalt att stå i sanden eller i vattnet.

Robin och Lars har fällt några träd kring vårt hus. Det känns så skönt att då det lite mer luftigt och kanske håller myggen sig lite mer borta. Jag kände mig dock lika elak som orcherna i sagan om ringen. Vad ger mig rätt att hugga ner ett träd som stått på sitt ställe i många, många år, många fler år än vad jag har levt. Hur jag än känner mig så är träden redan fällda och det blev faktiskt väldigt fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar