måndag 20 maj 2013

Utflykt



Man behöver inte åka så långt för att få sig en liten utflykt. Efter att lillgumman vaknat efter sin dagsömn tog vi cyklarna och cyklade till Stensfors som ligger en halvkilometer här i från. 
Storebror har fått en springcykel av sin farmor och farfar. Denna cykel har skapta stor frihet för min lille son, också för mig. Nu kan vi tillsammans åka på en cykeltur på ett lite roligare sätt. 
Det är väldigt spännande att cykla med en 3 och ett halvt åring. Han kan komma i världens far och sedan helt tvärt tvär stanna framför mig för att kolla in ett intressant kryp på väggrenen. Man får lixom alltid hålla ständig uppsikt och alltid vara fullt redo att tvärnita.

Vi köpte varsin glass (eller rättare sagt, jag och lillan delade på en), slurpade i oss dessa och sprang sedan runt i den härliga trädgårds parken tills det var dax att cykla hem igen.

Ja, det är mycket fler kort på lillgumman. Hon är lixom mycket lättare att hinna med att fånga på bild än hennes snabbspringar bror. 

Väskan fick jag i födelsedags present av Ida som även sjöng så underbart vackert på min fest.

Middagen blev ute i solen med underbart goda Åkebullar till efterrätt. Vilken lycka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar