fredag 31 maj 2013

Lek och plask










Idag tog vi fram den lilla lek och plask poolen, vilket var räddningen för dagen. Barnen badade och badade vilket gjorde att jag till och med kunde läsa några rader i en bok. Fantastiskt :D

Det här med solskyddssmörjeriet, vilket elände. Jag har smörjt och smörjt stup i ett. Ändå lyckas barnens hudar bli småröd åt eftermiddagen. Det är ju totalt omöjligt att hålla dem i skuggan, så vad ska man göra? Har hittat ett par jätte fina tunna byxor åt lillan (som jag nästan skulle vilja ha själv, i lite större storlek förstås) som ger ett väldigt bra skydd för benen i alla fall, men dem kan hon ju inte ha varje dag.

Var förbi hos min granne Ulrike för att vattna lite blommor denna eftermiddag/kväll. Passade på att kika och njuta lite av hennes vackra trädgård. Jag älskar verkligen rabatter som är planerat vildvuxna. Åh jag vill ha lika dant jag med!! Deras katt Nelson passade på att visa upp sig för mig. Vi satt och gosade ett tag, tills det var dax att vandra hemåt igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar