söndag 26 maj 2013

Rostigt värre



Jag vet inte vad det är som gör att jag har en sådan förkärlek till gamla lite smårostiga prylar. Som den här saxen till exempel, den är så vacker i sin rostighet. Det rostiga taggtrådshjärtat har jag fått av Ida Elvin Lindberg.

Om du undrar vad det är för en underbar lapp som står bredvid saxen så är det en disktrasa som jag inte förmått mig själv till att använda. Den är för fin för att torka upp smulor och spilld mjölk med så den får istället stå som prydnad i köket.

Just ja, GRATTIS på morsdag alla mödrar där ute! 
Själv fick jag sovmorgon, frukost på säng och vackert pysslade kort som maken och barnen gjort medan jag sov. Frukosten fick jag tyvärr inte behålla så mycket av själv. Mina barn kastade sig över den som gamar och slukade allt vad de kunde komma åt. Mysigt var det ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar